kajatai követ
Vissza
a kezdõ laphoz
Kéthavi hírek és meditációk
Füzérkajatáról:
a harmadik évfolyam ötödik
száma, A.D. 1998. õsz - ádvent 1998/5
Hírek
Sorozat
Levél az Élet
fájáról
Ima
Kedves Barátaink!
Bonyolult
világban élünk, bonyolult törvényekkel.
Azok, akik tegnap a jövõ és a remény zálogaként
a színpadra léptek, holnap már bele is buknak - pont
azokba a törvényes rendelkezésekbe, amelyeknek hivatottak
érvényt szerezni. Akit ma sikerként ünnepelnek,
holnap már leváltják és a „napraforgó-fejek"
másfelé lesnek. Mi, akik azt hittük, hogy kezünkben-fejünkben
a válasz, gyakran szégyent és kudarcot vallunk. Ami
viszont javunkra van, mert: mi mindenbõl tanulni lehet! Int a Megváltó:
nélkülem, egyedül nem tehettek semmit. Ismerjétek
fel a valódi erõforrásokat. Ismerjétek el,
hogy bûnbõl meg kell térni.
Nem azt mondom, hogy csak rossz irányba haladnak dolgok. Ennél
jóval összetettebb a helyzet. Azt állítom, hogy
sok tekintetben labilisnak és bizonytalannak látszik a fejlõdés.
A „kukacot" leszögezni és semlegesíteni képtelenség,
mert a „gonosz" az AIDS-vírusnál jóval rafináltabb
és tartósabb, gyakran elõbukkan, ahol és amikor
legkevésbé sejtjük. Éppen ezért szükségünk
van a „szervezett ellenállás" valamelyik formájára
- hogy ne személyek, intézmények stb. ellen harcoljunk,
hanem maga a rossz ellen, hogy emberek ne essenek áldozatul a harcnak,
hanem hogy megváltsunk embereket a gonosz kötelékébõl.
A közösség építõ, befogadó,
pozitív erejét hasznosítsuk. Ez a közösség
a megtérés, a megújulás üzenetét
hordozza. Szüksége van rá, mert 2000 éves történelme
során nagyot bukott már. A társadalomnak szüksége
van rá, ez világos. Az embereknek szükségük
van rá. Sokan boldogtalanok, bizonytalanok, kilátástalanok,
eltévelyedettek. Pedig nagy a világunk és óriási
Istenünk van, aki akarja, hogy esélyünk legyen. Mi, akikhez
eljutott a remény sugara, adjuk tovább és szóljunk
az embereknek.
Csönd-és-vásár,
1999. június 21-27:
Indult a vonat! Legyünk mi a megállóhelyek, ahol
felszállnak az utasok. Az utóbbi hetek során mintegy
150 személlyel beszéltem, vagy leveleztem: egyszerûek,
tanultak, fiatalok, idõsek, fontosak és „csak" ügyesek.
Miután megérlelõdött a kézbe fogható
terv, sõt számos részletkérdésben már
szépen haladunk, számomra lényeges volt, hogy kialakuljon
egyfajta helyi stáb: azon közszemélyek és szervezõk,
akik itt helyben támogatják a rendezvényt. Varga Zoltán
és társai stációs gyalogtúrával
fogják gazdagítani a találkozót, ami során
életre kel nemzetünk történelme. A csöndes
nap a találkozó szíve, lelke pedig a sátorfalú:
ott minden található lesz, ami egy valódi, élõ
községhez kell. Sokoldalú keretmûsor készül.
Tényleg megéri a napi vendégeknek is a látogatás,
annál inkább azoknak, akik egész hétre eljönnek!
Konkrétan: a vásárról külön
meghívó és jelentkezési lap készül.
Aki személyesen ismer lehetséges kiállítókat,
kérje tõlem a KIÁLLÍTÓK tájékoztatóját
és jelentkezési lapját. Segítsetek abban,
hogy minden fontosabb szakma, lelkiség, szervezet, rend, intézmény,
... képviseltesse magát a „vásáron"! Beszéljünk
róla barátainkkal, ismerõseinkkel. Részt vehet
mindenki, akinek szakmát kell választania, aki tovább
szeretne tanulni, vagy tovább haladni szakmai életében
és aki keresztényként kíván helyt állni.
Nyári találkozók:
Akik az õsszel mondták, hogy eljönnének,
akik játszanak a gondolattal, most jelentkezzenek az egyik turnusra.
Akik érdeklõdnek olyan témás találkozó
iránt, aminek a végleges dátuma még nem áll,
jelentkezzenek most, így a döntésben lehetõség
szerint õket is figyelembe vesszük. A túratáborok
kivételével, ha van témás találkozó,
mások is eljöhetnek, akik a témában nem érdekeltek.
Lesz ugyan közös program, de külön foglalkozásokról,
vagy programokról is szó lehet.
kajatai követ: a 2000-res
vízió!
Ki az, aki segít? Színvonalas, egyszerû, rokonszenves
követet akarok, aki egyfajta kapocs a Kárpát-medencében
élõk között. Javaslatom: 2000 során minden
községbe, közösségbe jusson el, felekezetre
való tekintet nélkül. 2000 elejéig 2.000 rendszeres
olvasója legyen, az év végéig pedig 20.000!
Szeretettel K -ban: István
t.
Keresztelõ Sz.János Közössége,
H-3994 Füzérkajata, Faxtel.: +36(47)370-462
Apró hírek, idézetek,
köszönetmondás:
„Nem engednek be valakit a templomba, mert rosszul öltözött,
piszkos, mosdatlan. Ott áll, és nézi a kaput. S ekkor
odalép hozzá Jézus, és azt mondja: Ne bánkódj,
engem sem engednek be." Ezzel a történettel tudnám jellemezni
a mostani vallásos-ságot, ezt a tülekedést."
Polcz Alaine a Magyar Nemzetben
„Témás találkozók":
július 17. és 27. között Koncz András református
testvérünk vízi túrát
szervez a Tiszán, Tiszabecs és Tokaj között. Fakultatív:
Bodrogköz.
További találkozók: kulturális
találkozó (Zempléni Mûvészeti Napok)
augusztus 21-28., biciklis túra, német
tábor, népzenei tábor(?).
Ezekre már jelentkezni lehet, a napokban egyeztetjük az idõpontokat.
Továbbá a következõ hetekben lesz nyári
találkozó: június 28-tól július
4-ig (pihenõ tábor a „csönd-és-vásár"
után :-), július 5-11., július 12-18., július
26 - aug. 1., aug. 9-15., aug. 16-22. Elõzõ jelentkezést
kérnék. Más idõben egyeztetés
alapján el lehet jönni táborozás, egyéni
v. csoportos lelkigyakorlat céljából.
A Homoródfürdõi HÁLÓ-táborra
már lehet jelentkezni, „kajatán" keresztül: kérésre
el-küldöm a személyes jelentkezési ívet,
valamint a programvázlatot. Fontos tudnivaló, hogy a táborra
a közösségeket hívták meg, nem magánszemélyeket
- viszont amennyiben kajatainak tartod magad, velünk együtt eljöhetsz,
még ha nincs is helyben közösséged, vagy nem sikerül
mozgósítanod a többieket. A program részben közös,
részben viszont három korcsoportba oszlik: tinik, huszonéves
fiatalok és 30-on feletti felnõttek. A HÁLÓ
katolikus szervezet, ami ökumenikus nyitottságban mûködik,
tehát befogadják a vegyes csoportokat is. Olyan jeles személyiségeket
sikerült megnyerni, mint Nemeskürty Istvánt, Jelenits
Istvánt, Andrásfalvy Bertalant, Bíró Lászlót,
a Kaláka együttest, Nemeshegyi Pétert és másokat.
A tábor költsége személyenként 7.500 Ft
plusz útiköltség, amire támogatás igényelhetõ,
különösen munkanélküliek, diákok, kárpátaljaiak,
délvidékiek, erdélyiek stb. részérõl.
Mozgássérült vagy szegény sorsú,
6 és 25 év közötti fiatalok részére
kedvezményes táborozási lehetõség: vitorlázás
a Velencei tavon, augusztus elején. Info: kajatán, vagy drótpostán
a következõ címen: bandyras@freemail.c3.hu
Köszönetet mondok annak a dányi családnak,
aki (ismeretlenül) jelentõs összeggel kisegített,
amikor biciklivel egy vasárnapi napon le voltam robbanva - és
vissza sem fogadták! A pénzt a kárpátaljai
károsultaknak ajánlottam. Köszönöm az õszi
segítséget - Zsóka, a víz folyik újra,
ne aggódj! -, elõre is köszöntöm a tavaszi
munkálatokban kisegítõket. Köszönöm
a „meghívást" az Esztergomi Lelkipásztori Napokra.
Köszönöm, hogy lelkesedtek a „vásárért"
és hírét tovább adtok. Ti mind hozzájárultok,
hogy nem csak felejthetetlen élmény, hanem sokak számára
hasznos tapasztalat lesz.
Helyreigazítás! Amikor Covasna-t Kolossal fordítottam,
ki tudja, hol járt az eszem?! Biztosan mindenki megértette:
Kovászna megyérõl volt szó.
„Bizony nem egyedül valók vagyunk, hanem valamiféle
szerves egységhez tartozunk: egy családhoz, melynek a nyelvén
szólunk. Ennek a családnak országföldje is van,
s ha most kevesebb is, mint nagy bûnök elõtt, annál
édesebb ez a föld. Történelme van, mely gyakran
szerencsétlen volt is, de hõsi volt és önzetlenségében
költõk tollára méltó. Irodalma van, mely
nyelvi társtalanságban a mesék pazar színeiben
lüktet. Halottai vannak, kiknek a neve nem számadat, hanem
csillagok a föld alatti égen. Élõ népe
van, mely munkával és erkölcsi érzék örökségével
keresi a boldogulás útját: és álmai
vannak, amelyek nem a zsiványoké, hanem a jövendõé."
Tamási Áron
Vegyes
család vagyunk!
Születésem,
neveltetésem és iskoláztatásom által
olyan pontra jutottam, amikor nyugodt lelkiismerettel mondhatom: ha akarnék
sem lehetnék nemzetiségileg elfogult. Hiszen kivel szemben
lehetnék az?
Édesanyám magyar, édesapám román,
jómagam két anyanyelvû vagyok - ha ezt így lehet
mondani. Romániának ezen a vidéken ez nem ritka dolog,
hiszen Szatmáron és környékén nagyon sok
a vegyes házasságból származó "vegyes
család". Diák koromban soha nem tudtuk, hogy társaink
családjában éppen ki a magyar, ki a román,
hiszen szinte mindegyikünk mindkét nyelvet beszélte,
és amúgy sem volt ez fontos számunkra. 1989 decemberétõl
viszont hirtelen elkezdtünk mutogatni egymásra: te román
vagy! te magyar vagy! Mi az, ami változott? Hiszen mi ugyanazok
vagyunk, mint amilyenek voltunk - vagy talán nem?
Mivel a román
néprõl van szó, inkább errõl írnék.
Édesapám Olténiából származik
(ami az ország dél-nyugati részében található,
a Déli Kárpátok, a Duna és az Olt között).
Rokonaink a mai napig is ott élnek. Gyerekkoromban sokat jártunk
azon a vidéken, és nem csupán azért éreztem
magam jól, mert családban voltunk. Sokszor elõfordult,
hogy ismeretlenekhez tértünk be, nem egyszer itthoni, magyar
barátokkal, vagy rokonokkal együtt. Mindig elárasztottak
bennünket mindennel - mert ott a vendég valóban úr
a háznál. Ha úgy adódott, az utolsó
rucát is levágták, nehogy már úgy menjünk
el a házból, hogy nem vendégeltek meg.
A népmesék regélnek a román nép
vendégszeretetérõl - és ez mind igaz. Úgy,
ahogy az is igaz, hogy a föld a legnagyobb kincs. Nagyon sokan élnek
vidéken, falvakban, és valóban abból élnek
meg amit megmûvelnek. Egyszerû, többnyire szegény
sorsú emberek.
Természetesen igaz az is, hogy az erdélyi románok
másmilyenek, mint a Kárpátokon túl élõk,
hiszen Erdély mindig is nyitottabb volt a nyugat irányában
és akarva-akaratlanul az itteni emberek is nyitottabbak voltak egymással
és idegenekkel szemben is. Moldvába és a Havasalföldre
csak a szovjet áramlat hathatott - így a Kárpátok
szinte teljesen elválasztották ezt a két országrészt.
Mégsem szabad elfelejteni, hogy a román értelmiség
többnyire onnan került ki, hiszen Jasi és Bukarest igazi
európai szintû kulturális központok voltak nem
csupán az ezredfordulón, de a második világháború
elõtt, sõt utána is. Irodalmárok, zeneszerzõk,
képzõmûvészek széles e világra
vitték a román nép lelkületét, hiszen
az sem titok, hogy ezek az emberek szinte mind kikerültek az országból
és más, befogadó hazák kulturális és
eszmei kincseit gyarapították.
Jómagam
6 évig éltem Jasiban, egyetemi éveim alatt. Remek
emlékeim vannak, annak ellenére - vagy éppen azért?
- hogy szinte teljesen románok között éltem. Az
ottani magyar egyetemisták száma jelentõsen kisebb,
mint a többi nagy egyetemi központokban, mégsem hiszem
azt, hogy volnának közöttük olyanok, akik megbánták
volna az ott eltöltött éveket.
Román társaink között természetesen
voltak olyanok, akik váltig hittek abban, hogy odaát, Erdélyben
valami nem kóser ezekkel a magyarokkal - akik viszont nyitottak
voltak és kíváncsiak, azok hamarosan rádöbbentek
arra, hogy mi is pont olyanok vagyunk, mint õk. Nem egyszer vallották
be, talán kicsit irigykedve, hogy csodálnak bennünket
azért, hogy ennyire összetartunk, törõdünk
egymással. Azt hiszem, hogy ottani, közösségi életünk
valóban ösztönzõen hatott nem csupán román
társainkra, de saját magunkra is.
Talán sokan nem tudják, hogy Jasiban római
katolikus szeminárium mûködik, ott a moldvai római
katolikus püspöki székhely is. Nos - ha hiszed, ha nem,
a román társaink pont olyanok voltak mint mi: imaórákat,
bibliaórákat tartottak, ifjúsági miséket
készítettek elõ, táborozni vitték a
gyerekeket, - és bennünket is meghívtak mindenre. Gyakran
jöttünk össze - igazi társak lehettünk egymás
számára, s amikor elvégeztük az egyetemet, a
hálaadó misén minket is elbúcsúztattak,
román társainkkal együtt. Ott sokkal inkább elfogadtak
magyarságunkban, mint itthon Szatmáron, vagy más erdélyi
román-magyar vegyes vidéken.
Ezek alatt
az évek alatt arra a meggyõzõdésre jutottam,
hogy az emberek csupán annyira különböznek egymástól,
amennyire ezt akarják. Ha minden áron a saját igazukat,
rosszul értelmezett identitásukat lobogtatják egymás
szeme elõtt, soha nem kerülnek egymás közelébe.
Ha viszont arra figyelnek, ami közös, ami valóban érték
a másikban, megdöbbentõ, hogy mennyire ... emberközelbe
kerülhetnek.
Cebuc Rita (olvasd Csebuk) a Caritas
és a szatmári egyházmegye sajtórefejense.
A nyártól USA-ban továbbképzésen
vesz részt.
Jelen levelét mintegy válaszképpen
írta meg a III/4-es követben megjelent
két cikkre.
Kérdések, amelyeket a román
néphez tartozók, illetve a Romániában élõk
tehetik fel maguknak:
Saját nemzetemnek, mik az erõsebb,
elõnyösebb és mik a gyengébb, inkább hátráltató
tulajdonosságai?
Hogyan erõsíthetjük meg
embereinkben az egészséges öntudatot anélkül,
hogy más nemzetiségiek rovására saját
magunkat igazolnánk?
Nemzeti gazdaságunkban kiemelten fontos
szerepet játszik a mezõgazdaság. Nyugat-Európában
már évtizedekkel korábban, jelentõs mértékben
csökkent a mezõgazdaság részesedése. Melyek
a román helyzet elõnyei és hátrányai?
Hogyan lehetne megõrizni a vidéki, hagyományosan mezõgazdaságon
alapuló struktúrák elõnyeit anélkül,
hogy közben megakadályoznánk a pozitív fejlõdést
a gazdaság ezen és más területein?
Az egyszerû emberek mit tehetnének
annak érdekében, hogy visszaszorítsák olyan
szélsõséges politikai erõket, amelyek a gazdasági
nehézségeket (akár tudatosan) politikai tõkévé
váltják? Mik a gazdasági válság alapvetõ
okai? Ezen okok természete milyen arányban szervezeti, politikai,
lelki, történelmi, ...?
Az európai egység gondolata
mennyire el van terjedve a lakosság körében? Amennyiben
támogatják a majdani csatlakozást, az emberek miért
kívánkoznak az Európai Unióba? Mik valóban
az esetleges tagság elõnyei, hátrányai? Mik
a teendõk az esetleges csatlakozást megelõzõen?
Kik a szereplõk, kinek lesz haszna belõle? Fennáll-e
annak veszélye, hogy az európai egység folyamatának
igazi, nagy vesztesei is lesznek (akár Európán, vagy
az Unión kívül...)? Ha igen, megelõzésképpen
mit tehetünk?
Saját nemzeti és kulturális
hagyományainkban, mire vagyok leginkább büszke? Mivel
tudok azonosulni? Van-e, amitõl idegenkedem? Hogy ha igen, miért?
Tehetek-e valamit róla? Ki tehet róla?
Nemzeti hagyományunk mennyire kötõdik
a valláshoz? A felekezetek útban vannak-e a nemzeti egységnek?
Ha igen, hogyan és mennyire? Képes vagyok-e elfogadni más
felekezetû keresztényt, mint egyenértékû
román hazafit? A keresztények mit tehetnek az átfogó
megbékélés érdekében? Helyben mit cselekedhetnénk
konkrétan, hogy segítsük elõ a kölcsönös
megértést?
Szerinted, mi jellemezi egy jó románt?
Ugyanazokat a tulajdonosságokat értékelni tudod-e
más nemzetbeliekben is?
Szerinted igaz-e a vád, hogy néhány
politikusunk, vagy egyéb értelmiségi személy
sajátosan értelmezi nemzeti történelmünket,
a valóság rovására (esetleg saját érdekeink
javára)? Amennyiben valódi problémával van
dolgunk, hogyan kerülhetjük ki a történelmi valóság
és igazság elferdítését? Vajon más
nemzetiségiek is ugyanazt követik el, és milyen mértékben?
Elképzelhetõ-e, hogy kisebbségi képviselõk
közremûködésével sor kerüljön történelmünk
újra értékelésére, nyílt, tudományos
eljárás során? Mit csináljunk azzal a ténnyel,
hogy Európa számos vidéke a történelem
során több, mint egy államalakulathoz tartózott?
Nemzetünk történelmében viszonylag új jelenség
a nemzetállam. Ennek kapcsán mit tanulhatunk a közelmúltból?
Mit tehetünk annak érdekében,
hogy a jelenlegi társadalmi helyzet reményvesztettjei, továbbá
a felnövekvõ és a jövendõ nemzedék(ek)
esélyhez, legalább is reménysugárhoz jussanak?
Mint nemzet, mit tanulhatunk a kommunizmus
összeomlásából és a nyugati országok
tapasztalatából?
L e v é l
a z é l e t f á j á r ó
l :
(Salamon király bölcs ítélete)
„Két
parázna asszony jött a királyhoz. Eléje álltak,
s egyikük ezt mondta: Kérlek, uram, én és ez
az asszony egy házban laktunk, s én ott szültem nála,
a hálószobában. Harmadnapra szülésem után
õ is szült ... Egy éjjel azonban meghalt ennek az asszonynak
a fia, mert álmában agyonnyomta. Erre õ felkelt az
éjfél csendjében, elvette mellõlem fiamat,
amikor én, szolgálód, aludtam, s a maga keblére
helyezte, az õ fiát pedig, aki meghalt, az én keblemre
tette. Amikor aztán hajnalban felkeltem, hogy tejet adjak fiamnak,
íme, halott volt. Amikor azonban fényes nappal jobban szemügyre
vettem, rájöttem, hogy nem az én szülöttem.
- A másik asszony azt felelte: Nem úgy van, ahogy mondod,
hanem a te fiad halt meg, s az enyém él. - Amaz viszont azt
mondta: Hazudsz, mert az én fiam él, s a te fiad halt meg.
Ilyenképpen veszekedtek a király elõtt.
Azt
mondta ekkor a király: ... Hozzatok elém egy kardot. Amikor
aztán odavitték a kardot a király elé, õ
így szólt: Vágjátok kétfelé az
élõ gyermeket, s adjátok felét az egyiknek
s felét a másiknak. Erre az az asszony, akié az élõ
fiú volt, úgy szólt (megindult ugyanis szíve
a fián): Kérlek, uram, adjátok inkább neki
az élõ gyermeket, de ne öljétek meg! A másik
azonban azt mondta: Se az enyém, se tied ne legyen: el kell csak
felezni. A király erre azt mondta: Adjátok oda annak az élõ
gyermeket, s ne öljétek meg, mert az az anyja."
1Kir.3,16-27
Az a hazafi, az a felelõs
vezetõ, aki a nemzet egészét szem elõtt tartja.
Saját gyermekét nem engedi széttépni, inkább
átengedi a mostohának. Természetesen minden anya,
minden apa félti gyermekét és nem engedi meg, hogy
más meggyalázza. Nem lehet az sem egészséges,
hogy ha a többi gyereket befeketíti a szülõ, miközben
sajátját igazságtalan elõnyökben részesíti.
Az a jó pedagógus, a sikeres cégvezetõ,
a bölcs politikus és az erényes egyházfõ,
aki a „gyermek" egészét nézi és nem engedi,
hogy kár érje. Inkább átengedi másnak,
inkább megengedi, hogy saját igaza csorbát szenvedjen,
mint hogy oda hagyjon veszni, ami reá van bízva. Figyeljünk
csak a valóságra! Számos variációban
megismétlõdött és megismétlõdik
a történetünk. Amennyiben mint magánszemély,
vagy mint nemzet az érintettek közé tartozunk: hagyjuk
újra kihajtani az Élet fája ama õsi levelét,
ami Salamon bölcs ítélete. Szûrjük ki az
igazi anyákat, a valódi apákat. A különbözõ
csaták hevében az emberek rendszerint elfelejtkeznek magukról,
újra és újra ugyanabban a csapdába esnek, mint
a másik asszony, aki inkább veszni hagyta volna a csecsemõt,
mintsem hogy elengedte volna. Tegyük vizsgára õket,
többnyire észre sem fogják venni, majd vonjuk le következtetéseinket.
Végre, ne adjuk ki kezünkbõl a kezdeményezést.
„Fent az égben" Atyánk van. Tulajdon Fiát elengedte,
hogy gyermekeit, az embereket haza vigye az atyai házba. Ezek nem
tudták befogadni, legalábbis a többség nem. János
evangélista szavával: A tulajdonában jött, övéi
azonban nem fogadták be. Benne élet volt, és az élet
volt az emberek világossága - de a sötétség
azt föl nem fogta. Meggyalázták, széttépték.
Isten csak nézett - szenvedett, megindult a szíve, de tekintettel
ránk, akik szívünkbe befogadtuk, saját szíve
csücskét elengedte. Ezáltal nekünk, gyenge embereknek
adatott, hogy Isten gyermekei legyünk újra, akik hiszünk
az õ nevében, életünkben pedig felvállaljuk
ennek minden következményével együtt.
Istenünk,
mennynek és földnek Teremtõje, Jézus Atyja és
a mi Atyánk!
Áldott légy Urunk, Atyánk, ki a mennyekben
vagy,
mert végtelen jóságodban lehajoltál
emberi nyomorúságunkra
és nekünk adtad Fiadat, Jézust, aki asszonytól
született,
aki üdvözítõnk és barátunk,
testvérünk és megváltónk.
Hála Neked, jóságos Atyánk, a jubileumi
év nagy ajándékáért:
add, hogy az a kegyelmek éve legyen, nagy hazatérésünk
éve az atyai házba,
ahová visszavárod tévelygõ gyermekeidet,
hogy szeretettel eltelve megbocsátón átölelj
és menyegzõi öltözetben asztalhoz ültess
minket.
Atyánk, szüntelen
dicsérünk Téged!
Könyörület Atyja,
a Szentévben virágozzék fel szeretetünk
Irántad és felebarátaink iránt:
Krisztus tanítványai azon fáradozzanak, hogy
igazságosság és béke legyen,
hogy a szegényeknek hirdessék az Örömhírt;
Anyánk, az Egyház pedig forduljon megkülönböztetett
szeretettel
a kicsinyek és a kitaszítottak felé.
Atyánk, szüntelen
dicsérünk Téged!
Igazság Atyja,
a nagy Jubileum legyen kedvezõ alkalom,
hogy a katolikus hívek újra felfedezzék azt
az örömet,
amit csak igéd hallgatása nyújthat és
az akaratodra való ráhagyatkozás.
Tapasztalják meg a testvéri közösség
értékét, amikor megtörik a kenyeret,
a lelki énekekkel, himnuszokkal dicsérnek Téged.
Atyánk, szüntelen
dicsérünk Téged!
Irgalomban gazdag Atyánk,
a Szent Jubileum legyen a megnyílás, a párbeszéd
és a találkozás ideje,
mind a keresztények között, mint pedig a különféle
vallások követõi között:
mérhetetlen szeretetedben áraszd ki bõkezûen
irgalmadat mindenkire.
Atyánk, szüntelen
dicsérünk Téged!
Istenünk, mindenható Atyánk,
add, hogy minden gyermeked megtapasztalja, hogy a Hozzád,
végsõ célunkhoz vezetõ úton,
van jóságos társunk: a Szent Szûz, a
tiszta szeretet képmása,
akit Krisztus és az Egyház anyjául választottál.
Atyánk, szüntelen
dicsérünk Téged!
Neked, élet Atyja,
kezdet nélküli kezdet, legteljesebb jóság
és örök világosság,
a Fiúval és a Szentlélekkel, legyen tisztelet
és dicsõség, dicséret és hála,
mindörökkön örökké. Ámen.
II. János Pál imája
Vissza
a kezdõ laphoz
Vissza
az aktuális számhoz