Mindenkinek szól - az iskolástól kezdve, akinek szakmát kell választania a munkanélküli középkorúig.
A Csönd-és-vásár elsõ szakasza három (többnyire!) csöndes nap. Táborozás közben dolgozzunk azokon a lelki alapokon, amelyek szükségesek a pályafutásunkat és mindennapjainkat meghatározó döntésekhez:
(Neumann Istvántól)
Megvolt a vásár nélküli "vásár". Összepakoltunk, mosogattunk, visszavittük a kölcsön felszerelést. Életembe visszatérnek a mindennapok, újra beindul a fizetett tevékenység (már csak a költségvetési hiány miatt) és a sok félbe hagyott munka foglalkoztat.
Mindjárt januártól itthon sok mindenkivel beszéltem. Akadtak szkeptikusok, realisták, lelkesek. Utóbbi két csoporttal együttmûködve, igyekeztünk Februártól elkötelezni a helyi értelmiséget és a közszereplõket a terv mellett, ami többé-kevésbé sikerült. Még jól emlékszem: amikor az elsõ szervezõi találkozót rendeztük (volna), éppen beállt a nagy februári hóesés. Ezért csökkent létszámmal jöttünk össze, de még aznap a színházban, amikor (hiába) vártuk a fõszereplõket, néhányan máris folytattuk a szervezõ munkát. Bent rekedtem Újhelyben a legdrámaiabb napok alatt, s miután kivettem a penzumomat a hólapátolásból, körútra szoktam indulni azokhoz, akiknek éppen nem volt dolguk a védelmi bizottsággal, vagy kint a pályán. Azokban a napokban többnyire kialakult a részletes program, melyik napon mi történjen.
Az egyik kezdeti vitán felmerült, hogy felmérést kellene tartanunk az iskolákban arról, vajon a diákok igényelik-e és mennyire? Erre kidolgoztam egy kis, hét kérdést tartalmazó kérdõívet, amely alapján néhány barát és tanárkolléga segítségével 5 középiskolában megkérdeztünk átlag 50 diákot. A kérdések óvatos megfogalmazása ellenére az eredmények nagyon bíztatóak voltak. Minden esetben a diákok túlnyomó többsége szívesen ellátogatna a kiállításra, s a táborban is kb. háromnegyedük részt venne. Kaptunk ötleteket is a program részletes kialakításához.
Tudtuk, hogy nincs sok idõnk már. Még a lelkesedõket néha meg kellett gyõznöm, hogy merjük megrendezni ezt a találkozó országosan. Azzal érveltem, hogy nincs sok értelme egy kis kezdetnek, helyben és kicsi létszámmal, mivel 1. kisebb-nagyobb táborokból túlkínálat van, azaz csakis az újszerû kombináció végett (lelki, szakmai, ezredforduló tematika) érdemes megrendezni, és mivel 2. a megcélzott széles szakmai spektrum helyben nem tudjuk elérni, csakis az országosan meghívandó kiállítók segítségével. Szinte egy idõben kezdtem rendszeresen megdolgozni az egész országban a kapcsolataimat, illetve azokat a helyeket és személyeket, amelyeket meglátásom szerint illene bevonni. Természetesen csak azokkal tudtam felvenni a kapcsolatot, amelyekrõl tudtam. Néhány esetben biztos késõn csak sikerült megtudnom az illetékes személyeket és szerveket.
Miután úgy látszott, hogy helyben a Zemplénben sikerült elkötelezni a terv mellett a megfelelõ embereket, nyomban kezdtem szétküldeni a meghívókat a következõ helyekhez: térségünk nagyobb munkáltatói, szakmai szervezetek, nagy országos szolgáltatók, állami és egyházi felsõfokú intézmények, egyházi rendek és lelkiségi közösségek, munkaügyi központ, felnõttképzõ és egyéb civil szervezetek, azaz mindenkinek, akinek mondanivalója van a pályakezdõknek és a továbbképzendõknek. Ahol értelmét láttam, személyesen is felvettem a kapcsolatot, akár a meghívó megküldése elõtt már. Ez a munka több, mint egy hónapba telt, persze amennyiben késõbb értesültem egy címrõl, akár májusban is felvettem a kapcsolatot. Jellemzõ, hogy többször is kellett telefonálni, postázni, faxozni a meghívót ahhoz, hogy egyáltalán valaki illetékes kezébe került. (Néhány intézmény esetében a 20. telefon után ez már nevetségesnek tûnt.) Ami a Katolikus Egyházat illeti, az Esztergomi Lelkipásztori Napok alkalmából sikerült sokat haladni, a többi egyháznál személyes és internetes kapcsolatokat próbáltam kiaknázni, valamint a sárospataki teológia réven eljutatni meghívókat. Az állami és egyéb társadalmi szervekhez egyebek közt néhány személyes budapesti és miskolci látogatás során próbáltam felzárkózni, illetve tanácsukat, esetleg közremûködésüket kérni.
Nem vártam el, hogy egyetlen meghívó levél nyomán fognak jelentkezni a kiállítók és közremûködõk, ezért a következõkkel is próbálkoztam: személyes kapcsolatok, szakmai és internetes fórumok, OM, HÖOK és egyéb szervek, szakmai, egyházi, napi és elektronikus sajtó. Bár újságíró ismerõseim nemigen bíztattak, mégis szakszerûen igyekeztem szervezni két sajtókonferenciát, igen mérsékelt sikerrel. (Az apró cikkek nyomán telefonálók bár voltak, de kézzelfogható eredménye nem volt.)
Idõközben szép színes plakátot terveztünk és szórólapot. Itt néhány szót ejtem az anyagiakról, mivel a nyomdai költség a költségszámla egyik jelentõs hányadát tette ki. Alapvetõen úgy terveztük a programot, hogy a lehetõ legalacsonyabb költségvetéssel boldogulhassunk - a kiállítás egyszerû módszerekkel, önszervezõen terveztük, a stáb önkéntesekbõl tevõdött össze. Mégis, egy ilyen nagyságrendû szervezés csupa anyagköltségben is néhány százezres kiadással jár. Eredetileg országgyûlési képviselõnk, aki vállalta a "vásár" védnökségét, szóban kijelentette, hogy tud pénzeket elõteremteni, viszont az árvíz katasztrófát láttán együttértettünk abban, hogy jelenleg minden rendelkezésre álló forrást a kárvallottak megsegítésére kell fordítani. Így egyrészt leültem, hogy a kiadásokat lefaragjam - pl. egyszínû szórólap 4-színû helyett - másrészt néhány pályázatot és támogatás iránti kérelmet adtam be. Elejétõl fogva a gazdasági életbõl való ismerõseimmel és egyéb ténykedõivel is kapcsolatban álltam, egy-kettõ nagyon is lelkesedett, s amikor 20 percre leültünk, annyi ötlet szokott összegyûlni, mint máskor egy egész hét alatt. Anyagi vonatkozásban is tippeket adtak, viszont amikor az elsõ komolyabb kiadásokra került volna sor, nemegyszer mondták, hogy nem szabad belemenni, amikor nincs meglévõ költségvetés. A felvetésemet, hogy akár személyesen vállalom a kockázatot, nem helyeselték, mások (nálam tehetõsebbek) sem vállaltak részt az anyagiakban, amit nem is kértem senkitõl; így amikor kinyomtattam még idõben a plakátokat és szórólapokat, a tanácsuk ellenére cselekedtem és egy-két embert kész tények elé helyeztem.
Az iskolai felmérés érezhetõen feldobott minket, de ki is jelenthetem, hogy a "vásár" iránti érdeklõdés nem csak a diákok részérõl jelentõs volt. Sokkal nehezebbnek bizonyult, bárkitõl írásos jelentkezést, vagy akár szándéknyilatkozatot beszerezni. Számon tartottam az olyan kijelentéseket, mint: "tudomásom szerint részt fogunk venni", "igen, érdekeltek vagyunk benne, kérem küldjön el címemre a jelentkezési ívet", így már közel ötven lehetséges kiállítónál tartottunk, beleértve pl. a legtöbb nagy országos szolgáltató. Még áprilisban bizakodó voltam, hogy ezt a számot legalább tartani fogjuk. Sajnos arról kellett meggyõzõdnem, hogy a legtöbben csak biztattak, szándékosan nem kötelezték el magukat, néhányan akár nem is vettek komolyan az egészet. Kb. havonta rákérdeztem, vajon mikor várható az írásos visszajelzés, de ahelyett, hogy elkötelezték volna magukat, az illetékesek kérdezõsködni kezdtek - ami persze jogukban áll, és amire biztatóan ugyan, de valóság szerint válaszolni szoktam. Mondtam, hogy jól halad a szervezés és jelentõs az érdeklõdés, de még májusban azt is kellett bevallanom, hogy még nem nagyon jöttek vissza az írásos jelentkezések. Erre - általában a 3. vagy 4. rákérdezéskor, 3-4 héttel a rendezvény elõtt - sorban kezdték lemondani részvételi szándékukat. Ugyanakkor májustól jöttek a nemleges értesítések a pályázatokra, nekem pedig kerestem nem volt a szervezõ munka végett és tartalékomat már ráfordítottam a költségekre, így kölcsön is kellett kérnem. Ami a legsúlyosabb, bár még idõben, húsvét után (három ízben egy-egy napos csoportmunka mellett) országosan szétküldtük a legtöbb középiskolába plakátokat, szórólapokat és kísérõ dossziét, csak egyen-egyenként érkezett egynéhány jelentkezés a táborba, diákcsoport pedig egyetlenegy jelentkezett, amely három nappal a rendezvény elõtt le is mondta részvételét. Említeném azt a tanári javaslatot is, hogy a helyi gimnázium idegenforgalmi tagozata a nyári gyakorlat keretében tevékenyen részt vállaljon a szervezésben, amire javaslatot kidolgoztam, amelyet viszont a döntéshozó figyelembe sem vett. Ez is egy olyan tényezõ volt, amely egy-két hétig nagyon bíztatott, viszont még idõben értesültem a nemleges döntésrõl. Még érdeklõdtem más gimnáziumnál, viszont akkor már végképp késõnek látszott egy ilyen akció megszervezése. Szerencsére a diákok hivatalos részvétele nélkül is helyreállt a szervezõk és segítõk névsora, bár azt meg kell jegyeznem, hogy több kezdeményezést és önszervezõdést vártam volna el egyes munkacsoportok részérõl, mert a fele igazán meg sem kezdte mûködését, illetve csupán elméleti megfontolások hangoztattak, miközben a kivitelezés terhe rám szakadt. (Ha korábban nem vállaltam volna személyesen ezt az egész rendezvényt, erkölcsileg is, anyagilag is, nem hagytam volna meg. Azért is kellett volna kicsit keményebben tudtukra adni: ha ti nem cselekedtek, magától nem lesz.) Számomra az egyik legfontosabb munkacsoport a csöndes napé volt - nagy siker, hogy végre 'majdnem' teljes létszámmal összeült, viszont még akkor, három héttel a rendezvény elõtt a személyes felekezeti hovatartozásomról kezdtek tárgyalni ahelyett, hogy a programrészleteket rögzítették volna. Így utóbbiak nagyából a tényleges szereplõk diszkrécióra volt bízva, a lelkipásztori szolgálat meg sem szervezõdött. Magyarul a csoportok feladatukat részben csak papíron, részben csak 10 %-ban végezték. (Nem tudom, mi lett volna 100-200 jelentkezés esetén? Gondolom erélyesebben megszóltam volna egy-két helyen és ismerve a magyar viszonyokat, bár nehezen, de csak tértek volna észre a megfelelõ emberek. Így viszont úgy néz ki, mint hogy ha több területen is - szervezõk is, de fõleg kiállítók - az egyik a másikra várt volna és végül is senki sem lépett. A fiatalok viszont hiába fiatalok, hiába jelezték érdeklõdésüket, talán õk is biztosra mennek, inkább a megszokott kerekvágáshoz, a bevált dolgokhoz tartanak magukat?
Közben, ami a legjobban alakult, az a keretprogramm volt. Itt többnyire ismerõsökkel dolgoztam, s bár néhány mûvész havérom esetében szintén nehéz volt, bármi biztosat megtudnom, egy olyan lelki-kulturális-szakmai program állt össze, amely a hiányzó költségvetés és egyéb viszontagságok mellett rendkívülinek nevezném. Persze ezzel is akadtak nehézségek, pl. a koncertre az egyik együttes szintén rövid tájon lemondott, a másik eljött, de a tábor híján a hallgatóság a falusiakra korlátozódott. (A napi vendégek csak Kõkapura jöttek el.) Még 2-3 héttel a rendezvény elõtt, az országos hírverés mellett számítanom kellett, hogy esetleg a meglévõ harmincvalahány mellé további jelentkezések is érkeznek, ráadásul eredetileg több, mint harminc mûvész ígényelt szállást (három csoport). Ezért nem mondtam le a lefoglalt kõkapui panziót, s még a helyi TV-ben is hirdettem az elõadásokat és programokat. Sajnos nem tudok róla, hogy bárki is eljött volna a hirdetések nyomán.
Ami szintén elgondolkodtató: arra a hírre, hogy legfeljebb néhány tucat létszámmal kerül sor a táborra és hogy a sátorfalu 10-15 kiállítóra zsugorodott össze, nemcsak hogy utóbbiaknak háromnegyede szintén lemondott, hanem a szervezõk és segítõk is sorban elnézést kértek - vagy közbejött valami, vagy úgy vélekedtek: úgysem lesz szükség rám... Akkor is le kellett bonyolítani a rendezvényt, tehát gyakorlatilag újra meg kellett szerveznem napokon belül egy csapatot. Érdekes módon nagyon rövid idõn belül beálltak néhányan, részben pont azok jelentkezték (akár maguktól!!), akik korábban sajnálattal jelezték, hogy nem áll módjukban segíteni.
A nyitónapon a hét (három apácával) megmaradt jelentkezõ közül egy (!) srác jött el, az apácák jelezték, hogy útközben elromlott a Skodájuk, három fõ hírét sem adta. (Kaptak egy héttel elõzõleg levelet arról, hogy mi a helyzet.) Meglepetésszerûen megjelent a Református Kollégium kórusa - egyszer szóba került a közremûködése, viszont a végsõ harc során nem és nem értem utól a felelõseket, így hogy már nem is számítottam velük. Dicséretes módon az ötfõs közönségnek is néhány perces mûsort adtak elõ - "úgysem énekeltünk még a vár udvarán" -, ami az ünnepélyes keretét biztosította meg a nyitásnak. Aztán hárman, Varga Zoltánnal maradtunk vissza a pataki vár árkában, hogy üljük meg a legelsõ vásár emléktúráját. Szalonnát sütöttünk, megismerkedtünk Péterrel és honfoglaló elõdeinkrõl emlékeztünk. Másnap reggel ránk jött az esõ, így hogy reggeli után elhatároztuk, hogy az addig megérkezett apácákkal tartsuk meg a túra állomásait Újhelyben, a pálos-piarista kolostor falai között. Amikor az esõ egy kicsit szünetelt és a tömérdek gulyásleves után, a várost és a múzeumot is megtekintettük.
A rá következõ szerda talán a mélypont
lett volna, de mivel barátaim a "Hit és Fény" közösségtõl
szintén Kajatán táboroztak (sérültekkel
foglalkoznak), este felé egyszerûen velük közösködtünk,
s a nõvérek még este, szentmise után haza is
mentek, mivel nem nagyon láttak értelmét a második
részben való szereplésüknek. A nap egyik elõadója,
miután a kicsi létszámról értesítettem,
úgy döntött, hogy nem jön el. Helyette a reggelinél
az APEH ellenõrei megleptek, akik egy kedves polgártársunk
bejelentésére a találkozó helyszínére
fáradoztak és kb. egy óra hosszán szórakoztattak
bennünket. Miközben ezzel és más adminisztrációval
el voltam foglalva, Péter megismerkedett a lemezgyûjteményemmel
és meg is tekintette drótpostáját. Maradt azonban
idõnk az alaposabb megismerkedésre, az apácákkal
is, akik közösségi életükrõl beszámoltak.
Közben a délutáni elõadó egész
nagycsaládjával jött el, így még majdnem
telt házunk lett. ;-)
Csütörtökre ismét telt ház volt, mivel
hittanár ismerõseim elhoztak egy egész hittantábort,
hogy "mentsék a menthetõt" - amit a tervezés közben
még nem tudtam, valami "véletlennek" köszönhetõen
az a pap, aki az eredeti elõadó helyett vállalta a
délelõtti programot a hivatásról és
a megtérésrõl, egyben a hittanárok jó
ismerõse volt. Dél táján érkezett a
felsõoktatás egyetlen képviselõje, a Nemzetvédelmi
Egyetem humánosztályának a felelõse. Ez annál
figyelemre méltóbb, mivel utóbbi intézmény
nem éppen az elsõbbségeimhez tartózott, velük
szemben csak azzal beértem, hogy nekik is küldjem el a meghívó
levelet. Mivel a programnak pont vége lett és a fiatalok
uzsonáztak és játszottak, néhány perc
erejéig négyszemközt beszélhettem vele. Örültem
a pozitív hozzáállásának és felvetéseinek.
Röviddel utánna a Mûszaki Könyvkiadó területi
képviselõje is megérkezett, akit Kõkapura vártam.
Így pedig a hittanároknak is bemutathatta a vallástudományos
és bibliai szakkönyveket, miközben a másik vendégünkkel
beszéltem. Miután elköszöntünk a pap és
tanár kollégáktól, valamint a hittanosoktól,
felvitt Kõkapura, ahol a tiszalúci lányok a zuhogó
esõ mellett már vártak ránk, s nekünk
is könyvbemutatást tartott a Mûszaki Kiadó rokonszenves
képviselõje. Ezt követõen társadalmi játék,
beszélgetés és Biblia olvasás közben jobban
ismerkedtünk össze.
A vizes idõjárás mellett úgy gondoltuk, hogy az egyetlen kölcsönkért nagysátrat sem fogjuk felállítani. (Elõször azt mondtuk, sátorfalu helyett sátortanya lesz, s legalább a szimbolikus sátrat hozattam el egy atyai barátommal.) Pénteken viszont annyira kitisztult az idõ, hogy még rövid gyalogtúrára is vállalkoztunk, s az elõadásokat a kertbe lehetett költöztetni. Szóval vásár nélküli "vásárt" tartottunk - pardon, könyvvásár azért volt, mert még az Advent Keresztény Közösségtõl jöttek a miskolci fiatalok több kartonnal tele vallási és mûvelõdési könyvvel. Az elõadók azért megérdemelték volna, hogy ha 10-nél nagyobb hallgatóság gyûlt volna össze - sõt a szombat délutáni kiváló elõadáson csak négyen voltunk az elõadóval együtt - a hirdetésekre pedig nem jött senki és még a szervezõk és ismerõsek közül csak elszigetelten jelentek meg. Péntek este Péterrel és Kálmánnal Patakra mentünk a Bornapok keretében rendezett Kaláka hangversenyre. Pétertõl ott búcsúztam, a kispataki közösségi házban aludt, mivel a szombat délelõtti gyorssal szándékozott elutazni. Utolsó kérdése volt: "Jövõre is lesz vásár? Mert eljövök..." A szombat esti, saját hangversenyt, ha csak ez lett volna, szívesen jobban szerveztem volna meg. Így a TV hirdetésen kívül csak 1-2 ismerõsnek szóltam, és az egyik sráccal csütörtökön még egy A4-es plakátot állítottunk elõ a "Ready Teddy" együttesnek, amelyet Pálházán, Kajatán és Filkeházán kitettem. (A másik, hajdúböszörményi zenekar egy héttel korábban lemondta részvételét.) A baptista fiatalokból álló, amatõr, de "profiül" szereplõ együttes rövid áramszünet után szépen elõadta repertoárját az újhelyi mûvház a kultúrház udvarán felállított színpadán, körülbelül a fél falu elõtt. Utána a mûvészek még személyesen is beszélgettek a hallgatósággal. Mivel a táborozók és a kõkapui napi vendégek közül úgysem maradt senki a hangversenyre, s az együttes is nyomban indulni akart, vásárbuli helyett Papp Laci névnapját ültünk, ott a szomszéd portán kitáncolhattunk magunkat.
Az APEH-os poén mellett a másik legfurcsább
baklövés az volt, hogy Tamásék Miskolcról,
akik a "falusi mozit" vállalták, tényleg eljöttek
- de Kajatára, bár errõl sosem volt szó, mivel
csü. déltõl ott semmilyen program már nem volt
hirdetve, a szombati hangversenyen kívül. Szegények
jól beáztak, mire este busszal és gyalogosan odaértek
és állítólag meg is találták
az üres közösségi portát. Valaki aztán
a kocsmáról odavezényelhette õket a felsõ
portához, ahol a Hit-és-Fényesek tartózkodtak.
Feri atya még este nyomban fel is vitte õket Kõkapura,
meg is látták a fényt a panziónál -
az ajtó pedig nyitva is volt, csak éjfél után
zárták - de nem merték, rányítani az
ajtót, vagy kopogni az egyik ablakon. Mivel kívülrõl
nem láttak senki ismerõst, vissza mentek Kajatára,
ott aludtak a földön, s péntek de. haza tértek
Miskolcra azzal, hogy nincs ott semmi, mire persze az egész, szombatra
várt miskolci csoport sem indult útra.
Vasárnapon záró ünnepségre már
nem került sor, program és publikum híján, de
kint tartózkodtam a helyszínen. Jól is tettem, mert
délben még eljött az egyik ismerõs család
Patakról; az apa egyszer az utcán mondta, hogy õk
is jönnek majd vásárt nézni. El is jöttek,
de családi kirándulás és jó kis beszélgetés
lett belõle, így egy üdítõ mellett "hivatalosan
le is zártuk" a legelsõ Csönd-és-vásárt.
(Folytatom)
Szeretnék még az idén tisztázni, vajon az eredeti idõterv szerint a Millennium jegyében folytatjuk a kezdeményezést, vagy pedig csak minimum 3 év elteltével kezdjünk neki újra. Mivel lehetõleg kitartom az eredeti elképzelések mellett, nyilván rokonszenveskedem elõbbi megoldás mellett, viszont 3 fontos feltétel mellett:
Minden egyéb kérdésrõl, mint pl. a helyszínrõl, és a kivitelezõ személyekrõl egyeztetni lehet.
Annak lenne értelme, hogy minden iskolás nemzedék számára lehetõséget biztosítsunk, hogy vegyenek részt a vásárban. Amennyiben a rendezvénysorozat továbbá is alacsony költségvetéssel és önkéntesekkel, civil kezdeményezésként szervezzük meg, elég nagy teher lenne a 3-évente történõ megrendezése. (Így a fõbb visszatérõ segítõk közben levegõhez jutnának, azoknak a diákoknak pedig, akik elõször lemaradtak, még egy esélye lenne, hogy vegyenek részt.) Hogy ha a nyugati Student Fair / Bildungsmesse mintáján szervezett rendezvényt teremtenénk belõle, akkor elengedhetetlen a központi úton megszervezett költségvetés és az állandó, profi csapat, illetve mb. vásáriroda.
A Csönd-és-vásár elsõ szakasza három (többnyire!) csöndes nap. Táborozás közben megdolgozzuk azokat a lelki alapokat, melyek szükségesek a pályafutásunkat és mindennapjainkat meghatározó döntésekhez:
Kedd, 1999. június 22.
Hajnalban indulás: gyalogtúra történelmünk
eredeti helyszíneihez. Minden állomáson akció
- "megtörténik" a történelem! A túra célpontja:
a hegyközi Filkeháza és Kajata.
Vezeti: Varga Zoltán Sch.P. igazgató úr.
Este Filkeházán görögkatolikus vespera, Kajatán
az elõkészített táborhelyek elfoglalása.
Szerda, 1999. június 23.
Csöndes nap: a lelki alapok. Egyéni és kiscsoportos
programok, elõadások. Meghívott elõadók:
Kókai Csaba (református lelkész, Hernádcéce)
és Marincsák László (görögkatolikus
egyetemi lelkész, Debrecen). Este táncház.
Csütörtök, 1999. június 24.
Ünnep (Keresztelõ János születése).
Lelki és kulturális program Kajatán. Meghívott
elõadó: Pankótai József (r.kat. lelkész,
Újfehértó).
Délután négy órakor Kõkapun a sátorfalu
nyitása. Este barátságos foci mérkõzés
Péntek, 1999. június 25.
Kiállítás a sátorfaluban, Kõkapun
- benne és körülötte zajlik az élet (kulturális
és szakmai keretmûsor).
Este a kajatai táborban keresztáhitat, szombatkezdés,
tábortûz mellett kicsendülés.
Szombat, 1999. június 26.
A kiállítás és a programok folytatása.
Ökumenikus istentisztelet, keretprogramok. Egyéni szakmai és
lelki tanácsadás, beszélgetés lehetõsége.
Este meglepetés buli.
Vasárnap=Vásárnap, 1999. június 27.
A "vásár" folytatása, záró rendezvényei.
Elõtte: szentmise és istentisztelet.
Táborbontás, hazautazás.
Otthon: folytatás
Vegyetek Ti is részt - kiállítóként, útkeresõként, elkötelezett magyar keresztényként.
Ne habozz,
Csoportos jelentkezés
Javaslat:
kerékpáron is
el lehet jönni!
Aki drótszamáron
érkezik, külön elismerésben részesül!!
A Csönd-és-vásár névjegykártyája:A találkozó mottója: 2000 ÉVE HÍV ...a názáreti ács!Holnapra csak tervezni lehet, ma azonban már cselekedhetsz! Ideje: 1999. június 21-tõl 27-ig (2000-ben, 2001-ben "repeta") Megnevezése: Csönd-és-vásár Helyszínei: Hegyalja, Bodrogköz, Hegyköz - Kajata + Kõkapu Programvázlat: a) lelki napok, stációs, történelmi emléktúrával összekötve b) ünnep: Keresztelõ János születése c) sátorfalu kialakítása, szakmai kiállítás a pályaválasztásról, illetve a hivatásról Résztvevõk: diákcsoportok, pályakezdõk, munkanélküliek, lelkileg-szakmailag érdekeltek Kiállítók: szakmai és egyéb egyesületek, szövetségek, rendek, lelkiségi mozgalmak, egyházi és egyéb fõiskolák, egyetemek, egyetemi tanszékek, intézmények, alapítványok, fõbb országos szolgáltatók, környezetvédõ szervezetek, mindenféle hasznos szervezõdés, ... |
A „faluban" - saját neve is lesz - minden található,
ami egy igazi, élõ községhez kell. Például
mûködõ postahivatal, saját díszpecséttel,
remény szerint kis postatörténeti kiállítással
- ahol nem csak üdvözlõ lapot lehet feladni, hanem azt
is meg lehessen tudni, hogy milyen beosztásokban dolgoznak a Magyar
Posta Rt.-nél és az ember mit tanuljon, hova jelentkezzen,
hogy felvételt nyerjen. Második példa: a „vásár"
második szakaszá-ban a táborozók és
a napi vendégek maguk dönthetik el, hova és mikor
térjenek be, mit étkezzenek. A falun belül önkéntesek
többféle falatozót és étkezõt üzemeltetnek.
Keresztény szemszögletbõl:
a „vásár" mind arról szól, ami hozzátartózik
hivatásunkhoz.